O analiza seo reprezinta o cercetare detaliata a tuturor elementelor ce tin de capacitatea de vizibilitate a unui website. Acest audit complet si amanuntit, ajuta antreprenorii sa inteleaga mai bine motivele pentru care website-ul lor nu genereaza traficul/ vanzarile/ conversiile pe care le astepta.
Antreprenorii pot folosi instrumente automate pentru realizarea rapoartelor seo?
Intr-adevar, exista foarte multe instrumente de analiza seo automatizate, dar acestea nu vizeaza un audit complet al site-ului. La un anumit nivel de inceput, ele pot fi de ajutor pentru antreprenorii care nu si-au dimensionat inca un buget pentru seo. Dar nu ofera solutii complete. Pentru ca sunt instrumente gratuite ofera rapoarte trunchiate alaturi de recomandarea de a contacta un specialist seo.
La nivel de baza, aceste instrumente gratuite nu pot sa ofere o imagine completa asupra unui site din punct de vedere seo, ceea ce inseamna ca va fi imposibil de trasat o strategie de imbunatatire si crestere a conversiilor.
Instrumente gratuite de analiza seo
· Woorank. Este foarte popular in randul celor care cauta o solutie gratuita de analiza seo, insa la o privire mai atenta observam ca acest instrument soft are in vedere doar URL-urile introduse. Acest lucru inseamna ca, in momentul in care folositi adresa URL a paginii de pornire, rezultatele vor viza doar acea pagina. Pur si simplu nu veti putea lua in considerare celelalte sute de pagini importante dintr-un site. In plus, acest tool este oferit gratuit doar pentru o perioada limitata de timp.
· SEOoptimer
· Raven Tools – necesita cont Google
· Website Grader
Toate acestea sunt instrumente de analiza seo la nivel incipient, care trateaza o mica portiune din ceea ce este un site. Antreprenorii ar putea sa testeze toate aceste instrumente si sa corezele rezultatele, dar in realitate acestea vor fi si mai confuze. Solutia nu este viabila. Si din pacate nu exista un instrument gratuita de analiza seo care sa ofere o privire de ansamblu asupra modului in care se pot opera optimizari.
De ce antreprenorii au nevoie de o analiza seo?
Antreprenorii care s-au oprit la cateva actiuni seo de baza – cum ar fi utilizarea cuvintelor cheie in titlu, continut si antet – nu au reusit sa tina pasul si sa se pozitioneze in mod constant in primele rezultate din motoarele de cautare, fix pe cuvintele cheie relevante pentru domeniul respectiv. Acest lucru se intampla pentru ca in practica exista sute de algoritmi folositi de motoarele de cautare pentru a determina daca un site este relevant sau nu.
· De aceea, cateva elemente de baza ale unei analize seo in 2019 vizeaza urmatoarele aspecte:
– viteza de incarcare a paginilor site-ului
– calitatea, consistenta si relevanta continutului
– autoritatea
– codul tehnic
– UX – experienta utilizatorului
Cu siguranta antreprenorii vor dori sa afle detalii despre afacerea pe care o deruleaza, pentru a putea veni cu imbunatatiri si pentru a-si depasi concurenta.
Analiza SEO ii poate ajuta pe antreprenori sa gaseasca raspunsul la urmatoarele intrebari:
o Cate backlinkuri are un site?
o Cat de repede sau de incep se incarca un site?
o Exista probleme legate de tag-urile Meta?
o Site-ul este optimizat pentru dispozitive mobile?
o Structura URL-urilor este una coerenta sau daunatoare?
Acestea sunt doar cateva din multele aspecte necesare pentru o buna optimizare. Daca un antreprenor nu stie raspunsul la aceste intrebari, el are nevoie de o analiza seo. Dincolo de raspunsul oferit de aceste cateva intrebari, o analiza seo cuprinzatoare va include si segmente despre care se cunosc mai putine informatii. Agentiile seo recomanda efectuarea unei analize seo in fiecare an.
Ce presupune o analiza seo?
Un audit nu este un proces rapid, ci poate dura mai multe zile, mai ales daca site-ul vizat este unul de dimensiuni mari. Este esential ca auditul sa poata identifica problemele existente si sa ofere directii simple, usor de pus in practica pentru optimizarea prezentei web. O agentie de seo poate realiza o analiza manuala, aprofundata a unui site si poate obtine mai multe rapoarte relevante. Toate aceste date vor fi de folos pentru identificarea strategiilor de corectare si optimizare.
O analiza seo poate trata urmatoarele aspecte:
o social seo – vizibilitatea actuala
o analiza off-site – backlinkuri, texte ancora, autoritate
o analiza on-site – plasarea cuvintelor cheie (H1- H5, titlu, continut etc)
o audit tehnic – codurile din site sunt corecte
o local seo – relevant pentru afacerile locale
Concluzie
Orice strategie de optimizare a unui site din punct de vedere seo, ar trebui sa inceapa cu o analiza seo detaliata. Acest lucru nu poate fi realizat cu ajutorul instrumentelor de audit gratuite, ci va fi nevoie de experienta unui profesionist seo.