Prin aplicarea celor mai bune metode de recompensare a angajatilor, acestia vor fi mult mai motivati sa-si indeplineasca cat de bine pot sarcinile de munca si vor avea un nivel de performanta foarte bun. In acest articol vom expune cateva idei in legatura cu cele mai eficiente modalitati de a mentine salariatii multumiti si dornici sa dea tot ce au mai bun pentru compania pentru care lucreaza.
La inceput trebuie sa mentionam faptul ca nu intotdeauna beneficiile financiare contribuie decisiv la fericirea si multumirea angajatilor. Ce-i drept, nimeni nu poate nega importanta banilor, insa totusi exista si alti factori care au un rol vital pentru atingerea acestor obiective.
Oferirea unui program flexibil reprezinta un pas important pe care managerii trebuie sa-l ia pentru a-si mentine angajatii motivati si pentru a reduce pe cat posibil stresul de la locul de munca. In caz contrar, daca acestia vor acumula prea multa tensiune din cauza multitudinii de sarcini cu care sunt incarcati, vor deveni frustrati si nu vor putea sa dea randament maxim. In schimb, cu cat managerii le vor permite subalternilor sa aiba un program putin mai relaxat, cu atat acestia ii vor aprecia mai mult si vor putea sa-si rezolve task-urile la timp.
O alta metoda pentru recompensarea angajatilor se refera la oferirea de locuri de parcare in cele mai bune locuri. Ce-i drept, la noi in tara aceasta nu este o solutie foarte utilizata, insa in Statele Unite sau in tarile din Europa de Vest ea este practicata in mod frecvent.
In functie de personalitatea fiecarui angajat in parte, misiunea managerilor este sa gaseasca cele mai bune solutii pentru a-i recompensa. O parte dintre acestia trebuie sa depuna eforturi considerabile pentru a-si indeplini sarcinile de zi cu zi, in vreme ce alta parte isi rezolva task-urile cu mai multa repeziciune. Astfel, trebuie gasita cea mai potrivita modalitate pentru recompensarea tuturor categoriilor de angajati, cu un plus pentru aceia dintre ei care totusi trebuie sa faca un efort dublu pentru a-si atinge obiectivele. Multi dintre oamenii de conducere din zilele noastre tind sa neglijeze acest aspect, ei concentrandu-se doar pe rezultate.
Cu toate ca nu multi manageri au acest obicei, exista totusi unii care le ofera angajatilor cateva zile libere daca acestia si-au indeplinit cu brio task-urile. Aceasta practica poate fi una foarte bine gandita in companiile unde exista un nivel foarte mare de stres cauzat de catre un volum extrem de mare de sarcini de munca.
Petrecerile la care sa participe un intreg departament al unei companii sau chiar toti angajatii, in cazul in care ne referim la o firma mai mica, reprezinta o metoda perfecta de recompensare a angajatilor. Astfel, acestia vor simti ca munca lor este apreciata si vor fi mai motivati sa lucreze la fel de bine ca si pana atunci.
Pastrarea unei relatii cat mai deschise si, intr-o oarecare masura, mai personala cu angajatii poate face minuni. Asta presupune ca managerii sa se intereseze de cat mai multe ori despre familia subalternilor, sa discute periodic cu acestia in legatura cu problemele cu care se confrunta si sa le ofere cat mai multe sfaturi. De asemenea, managerii pot crea o conexiune intre ei si angajati daca se ofera sa ia pranzul sau cina in oras cu acestia.
In ultima perioada tot mai multe companii le ofera angajatilor posibilitatea de a munci de acasa. Desi acesta este un lucru ce-i poate ajuta pe acestia pe termen scurt, scutindu-i de stresul de la serviciu cel putin pentru cateva zile pe luna, nu este indicat ca aceasta practica sa devina frecventa, intrucat angajatii pot deveni mai delasatori si mai lenesi.