Din cauza programului foarte incarcat si a multitudinii sarcinilor de la serviciu, ajungem sa “luam” o parte din job acasa, in fiecare zi. Fie ca este vorba de 5 minute sau de o ora pe care trebuie sa o mai pierzi in favoarea serviciului, acest lucru intervine in viata ta personala. Asadar, singura solutie este sa iti gasesti un echilibru intre viata profesionala si cea personala. Usor de zis, mai greu de facut. Sa vedem insa cum ne ajuta specialistii!
Stabileste prioritatile. Este foarte important sa stabilesti de la bun inceput ce lucruri sunt mai importante pentru tine si ce lucruri le poti pune pe planul doi. Scrie pe o lista ce iti place sa faci in timpul liber (timp pe care il petreci cu prietenii sau cu familia). Pe o alta lista scrie ce iti doresti din punct de vedere profesional de la tine (si pe termen scurt si pe termen lung).
Acum compara cele doua liste si gandeste-te la ce ar trebui sa renunti din lista 1 pentru a realiza din lista 2 (si invers). Merita sacrificiul? Poti face acest exercitiu periodic, cam la 1 an, deoarece prioritatile si alegerile se schimba in permanenta.
Incearca sa iti termini treaba la timp. Nimanui nu ii convine sa isi ia treaba acasa, si evident ca ai vrea sa te bucuri de timpul tau liber oricat de mult poti. De aceea ar trebui sa iti termini toate sarcinile pana la finalul programului de lucru (sau sa mai stai cu 30 de minute in plus pentru a termina). Daca nu stii cum sa iti eficientizezi timpul, iata cateva idei aici.
Nu renunta la intalnirile sociale. Chiar daca ti-ai adus de munca si acasa, asta nu inseamna ca nu mai poti avea activitati sociale. Daca le-ai promis prietenilor ca va intalniti in oras nu anula doar pentru ca mai ai 2 ore de lucru. Incearca sa lucrezi putin, chiar daca vei intarzia jumatate de ora la intalnire. Cu siguranta te vor intelege.
Pune familia pe primul loc. Cariera ta nu ar trebui niciodata sa fie mai importanta decat partenerul de viata sau decat copilul, asa ca renunta la orele suplimentare atunci cand ai facut o promisiune familiei. Cu siguranta partenerul de viata va intelege ca trebuie sa mai lucrezi de acasa, insa copilul va vedea doar ca nu vrei sa iti petreci timp cu acesta, lucru care il va afecta mai tarziu.
Organizeaza-ti timpul liber. Din momentul in care ai parasit biroul si pana a doua zi, cand te intorci la serviciu, esti in timpul tau liber. In cazul in care se mai intampla sa ai treaba si in timpul liber, organizeaza-ti timpul in functie de ceilalti. Daca familia face altceva poti lucra in timpul acela, iar dupa puteti sa va petreceti timpul impreuna.