Pe langa faptul ca este un spatiu de stocare a fisierelor, de la imagini la videoclipuri si sabloane Excel, Google Drive are cinci instrumente interne : Google docs –folosit pentru procesarea de text–, Google Slides –pentru a crea prezentari, similar cu Powerpoint–, Google Sheets –pentru text documente si foi de calcul–, Google Forms –pentru a crea anchete si formulare– si Google Drawing –care va permite sa creati grafice si sa desenati–.    

  1. Generati un link pentru a partaja un document si permiteti altora sa-l editeze . Desi este o functie familiara, este poate cel mai popular instrument din Drive. Fie ca este o imagine, o foaie de calcul sau o lucrare in documente, Google Drive permite altora sa o acceseze, fie ca cititori, fie ca editori. Acest lucru se poate face facand clic dreapta pe fisierul in cauza. Ne va oferi optiunea „Obtineti link pentru a partaja”. In continuare, in „Permisiuni”, putem alege intre „Comenteaza”, „Editare”, „Vizualizare”, iar apoi sa adaugam e-mailurile utilizatorilor carora dorim sa le acordam permisiunea documentului.
  2. Personalizati folderele . Stiati ca puteti schimba culoarea folderelor? Acest lucru va va permite nu numai sa le personalizati, ci si sa le imbunatatiti organizarea. Pentru a realiza acest lucru, trebuie sa faceti clic dreapta pe folder si sa alegeti optiunea „Schimbati culoarea”. Acolo vei vedea culorile posibile.
  3. Cautare avansata . Desi Drive are un motor de cautare intern vizibil in partea de sus a ecranului, acesta permite si cautari avansate. Daca in acelasi motor de cautare este apasata sageata in jos, va fi afisat un meniu in care putem limita cautarea la aspecte precum: tip, cuvant cheie, locatie, partajat cu, printre alte optiuni.
  4. Convertiti fisierele .pdf si imaginea in text. Nu este necesar sa folositi instrumente externe asa cum fac multi pentru a realiza acest lucru. Gasiti fisierul in Drive si faceti clic dreapta pe el. In meniul care va aparea in continuare, am ales optiunea „Deschide cu”, apoi „Documente Google”. Acesta este modul in care Google docs va recunoaste continutul .pdf sau al imaginii si le va converti in format text.
  5. Creati un document public. Aceasta optiune este esentiala pentru a putea partaja documente, de exemplu, pe site-uri web sau retele sociale. Doar deschideti documentul si alegeti optiunea „Publicati pe web”, care se afla in sectiunea „Fisier”, in bara de sus. Dupa ce ati ales optiunea, faceti clic pe „Publicare”. Pentru a introduce ulterior fisierul intr-un site, va trebui sa deschideti documentul, sa accesati fila „Link” si sa faceti clic pe „inserati”.
  6. Faceti documentele disponibile offline. In partea de sus a meniului, accesati optiunea „Setari”. In fila „General” veti vedea ca exista o caseta care spune „Offline”. Facand clic acolo, Drive va va permite sa va accesati fisierele de pe dispozitivul pe care va aflati cand sunteti offline.
  7. Creati formulare si gestionati raspunsurile. Faceti clic dreapta pe ecranul Drive si, printre alte optiuni, veti vedea optiunea „Formulare Google”. Trebuie sa alegeti un titlu, o descriere a sondajului si apoi sa definiti formatul si continutul intrebarilor. De asemenea, in formular pot fi adaugate videoclipuri si imagini.
  8. Scanati un document cu un smartphone. Aceasta optiune este pentru versiunea mobila a Drive si va permite sa introduceti optiunile sale atunci cand creati un document nou cu „+” si alegeti „Scanare”. Procedand astfel, Google Drive va salva o captura de ecran in format .pdf. Acest document poate fi apoi convertit in text sau editat, dupa cum este necesar.
  9. Comenzi rapide de la tastatura. Este intotdeauna util sa cunosti unele dintre cele mai utilizate:
  • Shift + A: Selectati toate elementele.
  • Shift + N: Los deselecciona.
  • Shift + F: creeaza un folder nou.
  • Shift + T: Creati un document text nou.
  • „n”: Schimbati numele articolului selectat.
  • „r”: Sortati folderele salvate
  • „t”: Introduceti setarile Drive
  1. Lasati comentarii la un document de colaborare. Cand mai multi editeaza acelasi document, este foarte util sa discutati cu ei. Selectati o parte a textului la care lucrati. In dreapta, va fi afisata o pictograma in dreapta care va va permite sa comentati. Va aparea un spatiu de chat unde iti poti scrie comentariul, iar odata terminat, acesta va fi trimis cu optiunea „Comentariu”.