Daca te-ai decis sa iti faci un magazin online sau virtual, cum zic altii, si sa incepi sa castigi bani frumosi, fara prea mult efort, pentru inceput trebuie sa te inarmezi cu putina rabdare si sa intelegi rolul fiecarei etape. Iata care sunt pasii necesari pentru a pune la punct un magazin online:

1. Iti deschizi o firma

In primul rand, trebuie sa intelegi exact ce anume implica comertul virtual in domeniul online. Ca orice alt magazin, indiferent ca e real sau fizic, trebuie sa ai o baza legala pentru a putea desfasura activitati cu caracter mercantil.

Pentru inceput, iti deschizi o firma sub forma unui PFA sau SRL. Este important ca in statutul firmei sa precizezi ca obiect de activitate comertul si eventual importul, asta in cazul in care vrei sa vinzi online anumite produse importate direct din strainatate.

2. Domeniul web

Odata fixate obiectivele magazinului online, respectiv publicul-tinta, produsele comercializate, modul de aprovizionare, preturile si competitia de pe piata, poti trece la pasul urmator. Si anume, gasirea unui nume de domeniu, de preferinta ceva cat mai atragator si original. E de preferat ca numele domeniul web sa fie diferit de numele firmei pentru a putea fi gasit mai usor de clientii care acceseaza motoarele de cautare. In cazul in care te adresezi cu precadere clientilor din tara, atunci vei achizitiona un domeniu cu extensia .ro. Daca intentionezi sa comercializezi servicii sau produse pentru piata internationala, e de preferat sa optezi pentru extensia .com.

3. Alege un pachet de gazduire

Pentru un magazin virtual e nevoie de un server care sa gazduiasca fiesierele acestuia. Desi e de preferat sa achizitionezi un pachet complet de gazduire web si nume de domeniu, precum cele oferite de thc.ro, le poti lua separat, de la firme diferite. Gazduirea web trebuie sa va ofere toate facilitatile necesare pentru crearea si dezvoltarea unui magazin online.

4. Crearea magazinului online

La prima vedere, poate parea o alegere dificila mai ales atunci cand nu detii vaste cunostinte de web design. Ideal ar fi sa nu incerci sa te descurci pe cont propriu sau sa apelezi la vreo ruda sau vecin, deoarece este vorba de o afacere in care urmeaza sa investeti o suma generoasa de bani. Asadar, apeleaza la o firma specializata in astfel de servicii care stiu exactce trebuie sa faca astfel incat sa ai parte de o business de succes.

5. Optimizarea magazinului online

In structura magazinului virtual trebuie introduse in sursa paginilor atat cuvintele cheie cat si descrierile pe care te bazezi atunci cand vrei sa vinzi produsele sau serviciile. Totodata, e bine sa iti stabilesti cu exactitate categoriile si produsele pe care urmeaza sa le comercializezi in cadrul magazinului tau online.

Optimizarea SEO este cea mai buna modalitate prin care poti creste vizibilitatea unui website in cautarile realizate prin intermediul motoarelor de cautare.

6. Livrare si modalitati de plata

Nu trebuie sa omiti si aspectele legate de expedierea produselor si modalitatile de efecutare a platilor. Trebuie sa poti onora comenzile realizate pe platforma magazinului online. De regula, ai la dispozitie serviciile Postei Romane si a firmelor de curierat rapid. Cat priveste modalitatile de plata, ai la dispozitie plata ramburs, la primirea coletului sau online, cu ajutorul mai multor modalitati de plata, precum PayPal, card bancar sau altele.

7. Promovarea magazinului virtual

Fara o promovare adecvata, magazinul tau virtual ramane practic inexistent. Daca ti-ai deschide un magazin la coltul blocului, oamenii ar trece pe langa el si ar intra inauntru sa cumpere ceva. Insa in mediul virtual, e nevoie de promovare pentru a castiga clienti. Poti incepe cu o promovare clasica, prin intermediul afiselor sau pliantelor insa cel mai bine e sa te reprofilezi pe promovare online, cu ajutorul bannerelor si linkurilor pe alte site-uri de profil.